Το Νηπιαγωγείο μας στηρίζει τον τρόπο λειτουργίας του, τη διαμόρφωση και το εκπαιδευτικό υλικό που διαθέτει σε αρχές και ιδέες πρότυπων ευρωπαικών σχολείων του εξωτερικού (Reggio Emilia), καθώς και σε απόψεις σπουδαίων παιδαγωγών (Marias Montessori, Loris Malaguzzi). Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βαδίζει πάνω στα χνάρια του παραδοσιακού γνωσιολογικού σχολείου της αποσπασματικότητας και της παθητικής απόκλισης της γνώσης, και παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις της νέας μεθοδολογίας και του νέου αναλυτικού προγράμματος σπουδών προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός νηπιαγωγείου που θα προωθήσει τη Διαθεματικότητα. Σε κάθε αίθουσα του νηπιαγωγείου το παιδί μπορεί να πραγματοποιήσει δραστηριότητες από κάποιους Μαθησιακούς Τομείς του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών.

 

         Στη πρώτη αίθουσα «το Θεατράκι», λαμβάνουν χώρα δραστηριότητες οργανωμένες και ελεύθερες που σχετίζονται με τη Δραματική Τέχνη (κουκλοθέατρο, παραστάσεις με δαχτυλόκουκλες, μαριονέτες, θέατρο σκιών, δραματοποιήσεις, παιχνίδια ρόλων, μιμήσεις, παντομίμες, παραμυθοσαλάτες, δημιουργία φανταστικής ιστορίας και δραματοποίησή της, μουσικοκινητικές ασκήσεις και παιχνίδια). Επίσης, στην αίθουσα αυτή υπάρχει η γωνιά της Μουσικής και το βεστιάριό μας. 

 

         Η δεύτερη αίθουσα είναι το «Καλλιτεχνικό Εργαστηράκι». Στη φιλοσοφία του Reggio Emilia η τέχνη και το Atelier παίζει κεντρικό ρόλο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός οτι στο Atelier τα παιδιά εργάζονται με το μυαλό και τα χέρια ταυτόχρονα. Μπορούν να μεταμορφώσουν την ύλη και να δημιουργήσουν κάτι καινούριο. Έρχονται σε επαφή με την αισθητική και την ομορφιά της ύλης και αποκτούν την πεποίθηση οτι «όλοι μας μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι όμορφο». Η ζωγραφική, το κολάζ, η χαρτοκοπτική, οι κατασκευές, οι μακέτες, η πλαστελίνη, ο γύψος και ο πηλός θα είναι μερικές από τις καλλιτεχνικές ενασχολήσεις των παιδιών.

 

         Η τρίτη αίθουσα «του Μαθησιακού» θα αφήσει τομέα της Δημιουργίας και Έκφρασης και θα φιλοξενήσει δραστηριότητες από τους υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος, όπως το Παιδί και Γλώσσα, Παιδί και Μαθηματικά, Παιδί και Περιβάλλον, Παιδί και Πληροφορική. Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα και ερευνητικές διαδικασίες θα κατακτούν την γνώση. Όργανα για μετρήσεις μεγεθών, σχήματα, αριθμητήρια, μικροσκόπια, όργανα για πειράματα, χάρτες, καρτέλες, κυβάκια, γωνιά γραφής, αισθητηριακά παιχνίδια μάθησης, παιχνίδια για την λεπτή και αδρή κινητικότητα, πλούσιο οικοδομικό υλικό και επιτραπέζια παιχνίδια είναι κάποια από τα μέσα μάθησης. Η αίθουσα διαθέτει επίσης διαδραστικό πίνακα για την εκτέλεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προβολών καθώς και  δύο δανειστικές βιβλιοθήκες.

 

        Η τέταρτη αίθουσα είναι το «Παιχνιδόσπιτο». Εκεί βρίσκονται όλα τα παιχνίδια του σχολείου με τα οποία μπορούν να παίξουν τα παιδιά κατά το ελεύθερο παιχνίδι τους, είτε στο διάλλειμα στην αυλή. Όταν τελειώσει η ώρα του παιχνιδιού οι επιμελητές κάθε ομάδας είναι υπεύθυνοι να φτιάξουν το Παιχνιδόσπιτο όπως ήταν πριν!!!

 

        Τα υλικά μάθησης σε κάθε αίθουσα είναι στο ύψος των παιδιών σύμφωνα με τις αρχές παιδαγωγικής της Montessori, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα σε αυτά κατά τη χρήση τους, τόσο στις οργανωμένες δραστηριότητες τους, όσο και στο ελεύθερο παιχνίδι τους. Με την έναρξη της μαθησιακής διαδικασίας τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες εργασίας και κινούνται κυκλικά. Συνεπώς, κάθε ομάδα πραγματοποιεί καθημερινά δραστηριότητες σε κάθε αίθουσα του νηπιαγωγείου. Μέχρι το τέλος της ημέρας τα παιδιά έχουν πραγματοποιήσει ένα εύρος δραστηριοτήτων από όλα τα γνωστικά πεδία του Αναλυτικού Προγράμματος.